Skip to main content
Nieuw van TRIUS

20 jaar TRIUS – Column (5) van de oprichter (2007).

By 11 mei 2023juni 1st, 2023No Comments

Branding

We slaan onze vleugels verder uit en openen vestiging Amsterdam. En daarmee begint cultuur binnen de organisatie een ding te worden. TRIUS is immers met de Rotterdamse mentaliteit opgericht:” Niet lullen maar poetsen”. En onze eerste vestiging hebben we vorig jaar geopend in Rotterdam. Nu in onze hoofdstedelijke stad gaat het er toch anders aan toe. Al was het aIleen maar het accent van de Amsterdammer; toch anders dan het platte Rotterdams.

Er wordt wel eens gezegd: In Rotterdam wordt het geld verdient, in Amsterdam lullen ze er over en in Den Haag geven ze het uit. Dus werd het tijd voor een gezamenlijke verbindende factor: De Brandkey. Een zeer gerenommeerd corporate marketing bureau ging met en voor ons aan de slag. TRIUS Catching. Talents werd geboren. Duidelijk herkenbaar en een eenduidige taal.

Maar met een label ben je er nog niet als het gaat om borgen van een corporate cultuur. Cultuur gaat over waarden en normen. Het besef, dat hoe je tot je resultaat komt ertoe doet en dat het dus niet aIleen om het resultaat zelf gaat. lk moet toegeven, dat ging best wel eens mis. Dat werd ook gevoed door een sterke focus op dat resultaat. En dito waardering daarvoor. Ook dat jaar verdubbelde de omzet, maar ook de zorg. Zorg om de houdbaarheid van de groei. Je kunt namelijk ook failliet gaan aan grote groei. Het lijkt een contradictie, want groei is toch goed? ! Ja en nee. Groei moet je namelijk wel kunnen financieren. En daar begon het in 2007 toch te wringen. Onze huisbank keek wat angstvallig aan tegen onze groei en liquiditeitsbehoefte; dus wisselden we van bank. We vergrootte onze balans en konden ongebreideld door. Die vanzelfsprekendheid waarmee dat ging is vandaag de dag niet meer voor te stellen. Dat gold ook voor de groei van het aantal interne medewerkers. Met grote snelheid en in grote getale namen we ze aan: Jong, gedreven en hongerig. Niet gehinderd door ervaring en kennis van zaken gingen ze aan de slag. Intern opgeleid. Het was een tijd van komen van nieuwe en gaan van oude. Dynamisch, succesvol, maar met de knagende vraag of dit wel de goede weg was. We waren goed in ‘catching‘ onze talentvolle medewerkers, maar hoe zat het met ‘keeping‘ hen? Nu, 15 jaar later, speelt dat een zowaar nog grotere rol.

close

Deel deze vacature naar jezelf of iemand die je kent.